Rabu, 30 Jun 2010

biarlah orang nak kawen wehh..

okeh. ni entri rasional okeh. aku ulang lagi sekali, RASIONAL. aku bukan nak sebelah siapa-siapa tapi aku rasa aku patut cakap jugalah. macam biasalah, setiap kali rancangan realiti ni keluar kat tv, mesti ada pasangan yang dikaitkan bercinta. tak tahulah dorang betul-betul bercinta ka apa. biasalah jawapan artis ataupun itu hanya propaganda untuk menaikkan rating rancangan tu.

okeh macam ni. sebelum ni aku da tahu yanga da satu page ni dibuat untuk si polan dan si polan. dan ramailah orang yang join group tu (bukan susah pon, klik jak button like tu). okeh ni aku nda kisah sangatlah sebab dua2 tu pun rasanya masih single jadi nda kisahlah mau dikenen2 bagai kan. itu macam gurauan manja jak.

then, tiba2 arini aku perasan ada lagi satu fanpage yang mengaitkan polan tadi (perempuan la ni) ngan peserta lain. pulak da..aku nda kisah berapa banyak orang mahu dikaitkan dengan dia dan berapa banyak fanpage kapel2 ni mahu kena buat.

tapi, yang aku kesian ni lelaki tu da ada awek. fahamlah perasaan awek dia tu kan. aku tak kata tindakan depa2 ni semua salah. eh tiba2 ganti loghat pulak. iskk..tapi kita pertimbangkanlah bah perasaan orang kan.

aku pernah baca dalam satu buku tu, dia kata macam mana ni "setiap kali kita bergembira, maka ingatlah pada mereka yang menderita"..urm orang selalu cakap, kalau kita sayang seseorang tu kita akan biar dia bahagia kan. jadi itulah yang aku mahu cakap ni. sebagai peminat dia sepatutnya kita berilah sokongan kan dan biarkan dia cari kebahagiaan dia sendiri. cukuplah kita mendoakan yang terbaik untuk mereka.

lebih baik kita doakann untuk kejayaan seni mereka la pula okeh. ni da sampai nak gaduh2 dah aku tengok. da la tu. *maaf pada sesiapa yang terasa. aku hanya meluahkan apa yang aku fikir jak*

5 doakan nina naik pangkat :):

IntanBerlian berkata...

hmm orang suka buat cite.pastu kan laga2 kan orang.

nina suhaina berkata...

a'ah..tak baeklah nak runtuhkan kebahagiaan orang lain kan kak :)

Hafiz Yusof berkata...

tu la pasal..bia la dorang

alynn malynna berkata...

bende mcm tu da mcm jd kebiasaan pulak kan...

nina suhaina berkata...

to hafiz : aah..aku pon malas da..lantaklah dorang bergaduh ke hapa.

to alynn: haah..da makin teruk lak kan?