Sabtu, 26 Jun 2010

bukan senang mahu senang..

haha..tidak dapat memikirkan tajuk lain jadi tajuk adalah seperti yang dilihat..hari ni memang hari yang sangat2 tounching bagi aku dan mama..

tadi ada majlis apa ntah, aku lupa nama. lebih kurang majlis kecemerlangan pelajar tapi ni daerah kota kinabalu punya. maknanya semua student yang dapat straight A's UPSR tu kena jemput hadir.

memandangkan adik di cyberjaya dan adalah sangat tidak logik untuk dia pulang rumah semata-mata untuk majlis tu, jadi aku dan mama menjadi wakil ~ ngehhh..perancangan asal mama yang akan naik stage ambik hadiah adik tapi bila sampai sana ibubapa hanya jadi pengiring dan adik beradik yang kena jadik wakil..jadi aku la naik.

waktu tayangan multimedia selepas ucapan perasmian tu memang sedih betul dan seriously I'm cried. bila dengar background music 'hanya di mercu' aku memang tersentuh gila sebab aku tahu bukan mudah untuk adik sampai di tahap sekarang. berjuang untuk menjadi antara yang terbaik ketika bersekolah rendah dulu aku tahu bukan mudah untuk adik.

ya, aku melihat bagaimana adik berubah dalam mengejar cita-cita dia. bagaimana kami berusaha mendorong dia menjadi yang terbaik..haruslah kerana dia anak bongsu :) . dan hari ini bila hari bersejarah dia di mana dia sepatutnya berdiri megah di pentas itu meraikan kejayaannya, yang ada hanyalah ungkapan nama untuk dirindui.

untuk adik, NURUL SHAEERA, kita sudah melalui banyak rintangan dan dugaan untuk memperolehi apa yang kau ada sekarang. jadi, apapun berlaku jangan patah semangat dan teruskan berusaha..Allah bersama hambanya yang sabar..

aku memang bosan jugak majlis tu tadi. Ya Allah ucapan panjang berderet. terpaksa aku menyelam tangkap gambar ikan di SE C902 ni..err macam-macam perangai ngan ragam budak form1 yang kelihatan dan budak2 MRSM memang la nampak menonjol dorang ramai sebab dorang pakai baju batik rasmi MRSM..

kalau adik ada memang pelik la sket. macam budak sesat pon ada kalau adik naik pentas ngan baju batik rasmi sekolah dia tu :) tapi, mestilah bangga dengan sekolah sendiri..

p/s: yang ko pi score bahasa jepun tu beria-ia kenapa adik? macam lah ada kawan ko mau cakap jepun di rumah..ngehh ~ teacher helena (my english teacher for primary 6) masih ingat angah walau suda 9 tahun meninggalkan bangku sekolah rendah..terharu ~ sempat tegur dan borak2 ngan dia tadi.

4 doakan nina naik pangkat :):

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

gud luck tuk adik ko.. utk ko gak nina :))

IntanBerlian berkata...

huhu tahniah2 buat adik.heee.ikut kakaknye lah berjaya kan.. hmm teringat plak zaman sekolah.. rendunye.

nina suhaina berkata...

lolly : haha..TQ yangg..gud luck gak tuk ko tempuh alam pekerjaan :)

kak intan: ngehh...rindukan zaman sekolah dulu..best kalo ingat balik :)

nina suhaina berkata...

lolly : haha..TQ yangg..gud luck gak tuk ko tempuh alam pekerjaan :)

kak intan: ngehh...rindukan zaman sekolah dulu..best kalo ingat balik :)