Rabu, 17 Jun 2009

anak tupai :)

Lagu: Anak Tupai

Ada sekor anak tupa, atah jula mokte,
kudung ekor perot lapar, jale cari make,

Kejadian tuhan dipanggil nama tupa, asalnyo dale hute, sejenis mamalia
Kejadian tuhan dipanggil nama tupa, asalnyo dale hute, sejenis mamalia
kalu pasal jakit kot dahe, diolah yang paling panda,
jatuh jare-jare kerano dio tok soba,

pandai-pandai tupai melompat jatuh tanoh jugok,
nok wi gambar ko ore jahat, jange telajok manggok,
jange telajok manggok,

ore jame ghitu pakat hambat tupa, bimbe ko buoh kayu,
takut tok de besa, ore jame ghitu pakat hambat tupa,
bimbe ko buoh kayu, takut tok de besa,
nyor, durie, duku, kalu de nyo kerik tupa, pendek tahun tu nyor, durie tok leh nok jual

Ore sekapong tupa seko, berambak hari-hari,
nyo pakat likong, nyo pakat pekong, tupa tok leh lari

Sekak bedil ado, tupa habih mati,
hok ni la sayo raso kito sangat rugi, kito manusia tinggi mano pun kita ngaji,
nok buat tupa seko, tentu sekali doh tok jadi

Lo ni kapong atau bandar, jare boleh tengok,
bapok tupa, ibu tupa jale bawok anok jale bawok anok,
raso kesian sunggoh tengok seko anok tupa, kerano telajok kuruh sampai tok leh nok niti pagar,
bulu-bulu pun habih luruh, air mata bera-bera,
mari dale baroh, bekali kena racun tebaka

assalammuaikum....

hehehe..akhirnya dapat juga aku mengupdatekan blog aku ni setelah dua hari aku tidak dapat menggunakan internet. aku sengaja letak lagu anak tupai tu untuk entri kali ni. entah di mana kak c-la dapat lagu ni tiba-tiba jak lagu anak tupai ni popular di rumah aku. aku memang ketawa berabis bila kak c-la start nyanyi lagu ni. tiba-tiba aku dengan mama jadi penyanyi latar dan kak c-la jadi tukang karut. hahaha..jadi kumpulan dikir barat la pula.

aku tiada aktiviti yang mahu kena buat dalam minggu ni. boring jugalah. tapi tadi aku nampak sesuatu yang memang menarik betul tahap gaban. pameran buku alaf21.hehe.gembiranya...dedea...sila jadi penyelamat aku pi situ ar.mekasihhh...

aku berdebar betul sebelum ni. risau keputusan exam aku. tapi alhamdulillah aku lulus. memang bersyukur jugalah. urm oklah, aku malas mau taip. mau nyanyi anak tupai la lagi. haha..assalammualaikum.....


0 doakan nina naik pangkat :):