Jumaat, 26 Jun 2009

alhamdulillah...

yihaa..assalammualaikum..salam jumaat semua. lama sungguh aku tidak meng'update'kan blog aku ni. aku bukan apa. tiada cerita baru ditambah pula aku diserang penyakit malas jadi aku apa lagi merayau-rayau di blog orang jaklah..teda kerja mau buat kan.. sebenarnya sekarang aku berada dalam mood gembira jadi sebab itu la aku update blog ni. walaupun kegembiraan aku ni bukan berkaitan dengan apa yang berlaku hari ni tapi apa yang berlaku semalam. ok, ni apa yang berlaku semalam...

aku bangun jak pagi ni memang mood ok la sebab nampak kak c-la tengah online..ngehngeh..bolehlah tumpang guna lepas ni. jadi aku pon gunalah. tengah2 aku sembang2 ngan kak danya (baru nak borak2 kenal2), internet ni disconnected lak. memang aku bengang betul dengan broadband ni kekadang. selalu betul buat hal bukan main lagi. aku pa lagi. mood terus down time tu. turun bawah tengok tv dan tetiba bapa datang dari office. aku apalagi, terus tayang muka seposen dan mulalah minta duit dengan alasan beli kasut (ni sebenarnya alasan yg sama tiap kali aku nak blek kolej lepas cuti semeter)..hahaha..lalu bapa pon tanpa banyak bicara bagi anak dia ni duit. thanx bapa :) time tu aku rasa lambat betul waktu berjalan.

hari ni plan mau p kk ngan mama, kak c-la dan nurul. tapi nurul ada tuisyen plak. adeh..jadi td amek nurul dari tuisyen dulu. siap bawa baju extra lagi tuk dia tukar lam kereta. pastu bila sampai jak destinasi pertama mestilah amek duit kat atm. hehe..dalam kepala aku ni memang banyak suda benda mau beli time ni.

pastu sampai jak di shopping complex tu macam biasa lah benda pertama yang kami pi kedai kasut. kak c-la sibuk pilih kasut tu pakai konvo. wah, tanhiah kakak ku. alhamdulilllah..sampai jua waktu konvo mu itu. aku just duduk2 jak lam kedai ni. teda yang berkenan jadi biar kak c-la jak yg memilih. pastu, bila dia suda beli kami pon gerak. Then kami p kedai buku. aku tak bli apa-apa pun sebab teda novel baru. just tengok-tengok. nurul beli buku koleksi soalan dan kak c-la pula beli buku sherlock holmes. aku tumpang baca jaklah. pastu singgah kedai komputer jap. aku beli cooling pad ngan speaker tuk laptop. baru puas ati sket dengar lagu dan tengok wayang di laptop tu.

pastu aku berfikir juga macam mana mau bawa barang2 aku tu blek kolej. da la kena naik flight, barang aku lak banyak. tapi takpa. mesti ada penyelesaian tu. ni ayat penyedap ati sendiri. pastu, kami masuk kedai kasut lak. aku apalagi. mula-mula memang tidak mau beli pon. tapi bila nurul ngan mama beli, aku pon beli lah juga. suda beli, baru perasan mana sesuai kasut tu bawa masuk lab. then, kami pon pi another lagi kedai kasut. aku sempat juga singgah kedai handphone beli earphone baru tuk handphone aku ni since yang lama punya suda rosak. pastu aku pun beli la kasut tuk pakai pi kelas..then, dengan tangan yang penuh ni aku sempat gak p watson beli barang sket. pastu singgah multibake beli tuna bun kegemaran aku. nyumnyum.memang sedap. sebelum balek, sempat gak aku beli kismis minda.haha..dan akhirnya perjalanan balik ke rumah pun bermula. on da way blek sempat singgah kedai vcd dekat rumah aku tu beli cerita indon. cerita apa? nantilah aku bagitau. sampai rumah terus tertidur keletihan..

balik pada hari ni plak ~ aku busy gak la packing barang mau pulang kolej. hehe. nda sabar mau kasi tunjuk barang yang aku bawa ni ngan dedea. wakaka. aku lapar ni. mau p beli kuih jap. hehe..
assalammualaikum..

0 doakan nina naik pangkat :):